מדריכים

חישוב החזר משכנתא

אז חסכתם במשך כמה שנים וצברתם סכום אותו אתם מייעדים לרכישת דירה. אתם מכירים קצת את הנתונים ויודעים אם מגיע לכם מימון של שבעים וחמישה אחוזים כי זו דירה ראשונה, שבעים אחוזים כי זו דירה לשיפור דיור, או חמישים אחוזים כי זו דירה להשקעה. עתה, הגיעה השעה, ואתם מגלים שכמות האופציות שעומדת בפניכם היא עצומה, ושההוצאות לא מסתכמות במימון אל מול ההון שצברתם. חישוב החזר משכנתא הוא נתון שמורכב מכל כך הרבה אלמנטים שעומדת בפניכם שתי אופציות. האחת, לחקור את התחום במשך מספר חודשים, לעשות קורסים ולהבין את האפשרויות הרבות לעומקן, והשנייה, להסתייע ביועץ משכנתאות מקצועי, שעלותו לרוב חוסכת סכומי עתק של עשרות ומאות אלפי שקלים.

חישוב החזר משכנתא

הסכום שתצטרכו לשלם בכל חודש, שונה לחלוטין מערכה של הדירה. חשוב לזכור שהסכום מגלם בתוכו גם את המיסים שאתם תשלמו (בין אם מדובר בדירה יחידה או דירה להשקעה), את ביטוח הדירה (שכולל בתוכו ביטוח חיים וביטוח נכסים), שכר טרחה לעורך דין, הוצאות למתווך אם היה, וכמובן, הריביות. ריביות משכנתא הן מן התחומים הנזילים והמורכבים ביותר משום שקיימים מספר מסלולים (משכנתא קבועה, משכנתא מבוססת פריים, משכנתא צמודה-משתנה) ולא כל מסלול מתאים לכל אחד. מלבד המסלול עצמו, הערך שלו משתנה ביחס לעסקה עצמה שאתם מבצעים שכוללת גם היא נתונים רבים כמו אחוז המימון או היכולת שלכם להתמקח עם הבנק.

להשתמש ביועץ משכנתאות

אחת מן העלויות היחידות שדווקא מוזילה את המשכנתא היא יועץ משכנתאות. היא חברה לייעוץ משכנתאות מומלצת. היועצים שלנו יבנו עבורכם תמהיל מדויק ונכון שיתאים לצרכים וליכולות שלכם, תוך התחשבות בשינויי השוק האפשריים בעתיד, ושינויים ביכולת הכלכלית שלכם שצפויים להתרחש בשנים הקרובות.

דילוג לתוכן