שירותי משרד

מה זה משכנתא?

קיימות היום לא מעט אופציות למי שמחפש להשקיע בנדל"ן, בכל סדר גודל שהוא. ההשקעה הבסיסית היא רכישת דירה והשכרתה, תשלום המשכנתא באמצעות שכר הדירה תוך עשיית רווח על התשואה ועל עליית ערך הנכס. עם זאת, קיימות אפשרויות נוספות כגון רכישת קרקע או רכישת נכס מסחרי. רבים מעדיפים לגור היום בשכירות ולרכוש את הדירה הראשונה בחייהם להשכרה. מאידך, רבים דווקא מעדיפים לרכוש נכס מסחרי על פני דירה לשכרה, על אף שהמיסים עליו עלולים להיות גבוהים יותר מדירה שלא עוברת את מדרגות המס. אחת הסיבות לכך, היא שלהבדיל מדירה, על נכס מסחרי אין משכנתא, אלא הלוואה בנקאית שלא מוגבלת בהגבלות המשכנתא של בנק ישראל.

מה זה משכנתא

ראשית, צריך להבין את ההבדל בין משכנתא לבין נכס מסחרי. סימולטור משכנתא היא בעצם הלוואה לטווח ארוך עבור נכס המיועד לדיור בלבד, עם החזר חודשי שעליו הבנק דורש ריבית, ותמורת מימונו הנכס משועבד. כלומר, אם לא תהיה ביכולתו של לוקח המשכנתא להחזיר את הלוואתו, הנכס יילקח על ידי הבנק ויימכר כדי להחזיר את ההשקעה. את המשכנתא לוקחים בבנקים למשכנתאות או בגופים חוץ פיננסיים. בגלל הניסיון לרסן את ההשקעה בנדל"ן, בנק ישראל שם הגבלות מסוימות על הבנקים באחוז המימון שהם יכולים לתת למשקיעי נדל"ן. לעומת זאת, נכסים מסחרים יכולים להירכש בהלוואות רגילות ועליהן אין הגבלה ומשקיעים רבים מעדיפים לעבוד אל מול הלוואות מסוג זה.

משכנתא או הלוואה

מתעניינים בייעוץ משכנתאות? בין אם אתם שואל מה זה משכנתא ותוהים אם לרכוש דירה עבור עצמכם או עבור השקעה, ובין אם אתם חושבים על נכס מסחרי והלוואה בנקאית או חוץ בנקאית, היועצים ימצאו עבורכם את העסקאות המשתלמות ביותר להלוואות שקיימות היום בשוק.

הקליקו לסרטון

ייעוץ משכנתאות מקיף

הטובים ביותר בתחום המשכנתאות

לא נבחר סרטון

ייעוץ מקצועי ומקיף מבית

יכול לחסוך לכם בממוצע 15%-20% מגובה המשכנתא!

לפרטים נוספים

חיסכון משמעותי
אנחנו נדאג לבית שלך

דילוג לתוכן